Saturday, July 23, 2011

TitikPENAMAT..

      Emm. Boley dikatakan mood aku ketika menulis post nih juga sangaaat 'mendung'. Aku hanyut dalam rasa hati yang tidak dapat aku gambarkan apakah sebenarnya perasaan tuh.. Demm! hate it la.

     Emm. Aku cuma terfikir Kau. Kau yang pernah aku sayang sekian lama. Bahagiakah engkau dengan dunia ciptaan kau sendiri? Owhh! aku dah membuang masa yang banyak untuk mengingat engkau lagi. Hope yang ni terakhir kali.

     Kalau aku diberi pilihan, untuk mengenali kau atau tidak, aku akan lebih memilih TIDAK. Sebab, selepas mengenali engkau, aku wase aku jadi bodoh lagi dungu. Jadi penunggu yang setia sampai aku wase aku pun boley tumbuh misai dan janggut. Even aku nih perempuan.

     Kalau aku diberi pilihan untuk mengundur waktu atau pergi ke masa depan, aku akan rela memilih untuk undurkan waktu. Menunjukkan betapa aku bahagia jika tidak mengenali Kau langsung. Get it?

     Kalau aku diberi ruang yang besar untuk terus SAVE memori dengan kau atau DELETE, aku akan pilih DELETE. Aku nak jimatkan size memory otak aku dengan padamkan ingatan aku kat kau dengan jayanya.1 saat pun aku xnak ingat. dan aku prefer untuk beli sim card atau memory card yang bawu. Yang langsung xde parut2/kesan2 yang engkau bagi.

    Pergilah mana2 yang kau suka. Yang ko prefer untuk membahagiakan diri kau sendiri. Dun look back. Dun look at me again. Sebab aku ternyata owang yang x boley membahagiakan ko secara hakikatnya. Yang peliknya, aku tak boley nak membenci engkau. Memang xboley! Tapi aku boley jauhkan diri aku dari kau. Aku dah terlaluuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu penat..!


    Anggaplah kita tak pernah kenal. Kalau kita kenal, engkau xkan jadi macamnih.  Sebab aku tak cukup kenal kau. Dan kau pun tak kenal aku lagi. MUNGKIN? aku sangat kesal! Kenapa kau harus pilih jalan yang kau ciptakan tuh? Xcukupkah dengan kesetiaan yang gila vavi aku bagi? Kau dah terlalu banyak habiskan masa aku. Arghh! Aku dah tak tau nak cakap apa lagi. 


    Kauuu.. Pls lahh. Aku tak mintak kau kembali kat aku. Cuma 1, jgn hampakan harapan owang2 lain kat kau? Aku tau kau banyak bebanan. Dan aku, aku dah xnak bebankan kau lagi. Jangaaan cari aku lagi. Cukuplah nan parut lama yang kau bagi. Tu hadiah terhebat yang pernah kau bagi. Tapi, cukup2lah, aku dah tak nak disakiti lagi. 


      Sila nikmati apa yang kau cari dengan bahagianya. Jaga diri baik2. Jaga makan minum kau. Hargai owang yang SAYANG kau. Plss, jangan kecewakan harapan besar tuh. Kalau kau jatuh, bangunlah perlahan2. Capai apa yang boley kau capai untuk bangun semula. Aku dah tak ada untuk berkongsi pape dengan kau. Aku dah takkan ingatkan kau lagi menda2 ni lagi. Aku dah redha untuk teruskan hidup tanpa kau..


      Dari jauh memang aku merindui kau. Tapi kau yang dulu. Untuk ingat kau yang sekarang 'HELL NO'. walaupun susah nak erase segala sayang yang ada. Tapi, apakan daya. Susah untuk sayangkan lagi owang yang 'tak sama' macam owang yang aku sayang dulu. Thanks dengan segala kebaikan yang pernah kau bagi kat aku. Aku pernah menjadi wanita paling bahagia satu masa dulu sebab kau. Tapi, biarlah perjalanan ni tamat. Aku tetap nak bawak diri. Mencari bahagia yang telah ditetapkan' untuk aku..


(Mood: Tetap gagahkan diri untuk menaip walaupun xsehat.. Sebab aku nak tamatkan permainan ni.. Fullstop..! )


8 comments:

  1. I terharu dgn apa yg u tulis.
    same goes to me. Kalau otak neh memory, nak jer delete kan? Tapi kisah kita berlainan.
    btw,now i need u fwen. to be beside me.
    i need sumone to hold on.
    i rindu nk u buat lawak, agar masalah dilupakan, walaupon ianya sementara...
    anyway, sama2 lah kita kuatkan diri ya?
    I sayang NORAZIAH! :)

    ReplyDelete
  2. kamal berkata: penah jadi kat aku, that's why lah orng ckap berkawan biar berpada2.

    ReplyDelete
  3. Iyda jame: Ni kisah lame actually. tp, lately mnda ni mgnaggu ketenteraman jiwa. i hate it so much! he3.. Ya.. me oweys kt side u. sayang kt u gak. w/pun u xmndi..=)

    ReplyDelete
  4. KAMAL: omg kamal!! is it u????? thnks nan nasihat ko kamal. aku bangga jadi kawan ko..=)

    ReplyDelete
  5. kamal berkata: hahah.... hebat kan? aku just baca bismillah then terus boleh comment. B.E.R.K.A.T.

    bangga? hahah ko mcam dah takde modal je nk puji pon, sorilah pape pon okay. selamat mnjalani ibadah puasa.

    ReplyDelete
  6. KAMAL: hahhaha. KAN? dimana ade kemahuan disitu ada jalan. See? dengan BERKAT-Nya ko boley setia nan belog aku! Perghhh! Aku tak pnah excitedd nak puji2 owg tau kamal..! heee. Ea.. selamat mjalani ibadah puasa..=)

    ReplyDelete
  7. yakah?? hmm... hehe. terharu i ade org sayang i even i xmandk! hekhek :pp

    ReplyDelete
    Replies
    1. akk...even ekin bru je nmpk post akk ni..tp ekin ttp nak cmmt..

      ekin tau akk bleh hidup tnpa si dia..ekin tau juga akk sorg yg kuat. belum pernah agy ekin tgok akk jatuh (kecuali jatuh kerusi..heheh) pape pun ekin mendoakan kebahagiaan akk n family akk...godd luck sister...love u...

      :)

      Delete