Friday, July 15, 2011

GRADUATE bersama ORANGERS..=)




          Kali ni gua mau update pasal my darlings 'Orangers'..! Kisah2 Orangers sering menganggu hidup aku lagi2 pas the MIRA & the FARID telah bangkitkan isu Orangers semalam. Bercerita pasal hari bersama Orangers, hari yang paling aku ingat ngan dowang sudah tentulah mase hari graduasi kat SMK Dato' Ibrahim yaacob..=)

         Majlis gilang gemilang (kalah anugerah ABP! Haaha) diadakan untuk meraikan student2 SMKDIY yang akan  menamatkan alam persekolahan kat sekolah tuh. Paling membuak2 mestilah perasaan aku sebab kitaowang lah batch pertama yang merasmikan event yang pada fikiran aku sangat grand lah! (Mase dulu2 bukan semua sekolah buat event yang canggih cengginih eh! Hahahhaha..=p )

           So, aku and the geng pun (bebudak yang salu lepak nan aku je!) berkumpul ramai2 untuk bincangkan isu 'event' nih. Hahahaha. Sedar tak seda, mase tu la tertubuhnye 'Orangers' nih.. Sebab aku nan kawan2 sepakat nak pakai baju warna orange untuk majlis grand tuh! PEHHH! Aku nan excited-nya selongkar alek gerobok kat umah aku untuk cari balik baju kaler orange yang dulu aku tak suka langsung nak pakai! Selamat boley pakai lagi. HAHA. Omg! Tudung plak xde! Maka, secara tak langsungnya, aku pun dok 'mengendeng' kat mak aku dan membuat special request supaya mak aku belikan tudung warna orange! Tersengih2 aku pas mak belikan jugak tudung yang aku mintak. Sayaaaaaang mak..=) 

          Bawah ni adalah antara gambar aku & orangers yang sumernya datang dari kelas 5 Diamond, 5 Saphhire & 5 Amethyst (sumer kelas sains). Ternyata budak2 kelas ini bagai isi dengan kuku. Semua akan 'bertandang' kat kelas aku. EHEM2, haruslah kowang lepak kat kelas aku sebab 5 sapphire kan kat tengah2! he3.. tapi hakikatnya, aku lagi kuat merayap ke kelas Diamond & Amethyst.. Dengan title kapten kelas yang aku pegang time tuh buatkan aku sentiasa ada 'passport' untuk keluar kelas. Jangan jeless. Ngeh3.. =p
   

          Bawah ni adalah hasil gambar2 yang ditangkap oleh fon nokia 6680 aku (skang fon nih dah aku baling ntah kat mana ntah sebab tak habes2 'hang' dulu ). Fon yang aku kira canggih gak lah pada tahun 2007 tuh memang dah banyak berjasa merakamkan gambar2 yang berkualiti. Xcaya? tengok sendiri kualiti ade ke idokkk.. hahahha...=) 


Kami nan CIKGU AZMAN (Cikgu tingkatan kelas gua) yang gua paling suka dulu! Mana nak dapat cikgu yang sempoi cam ea. kan? kan?


Nan pengetua (yang tudung purple tuh). Boley kelihatan kat situ farid gojes bermanja2 nan puan Sabrathi kat depan tuh..=)


Naz & Me. Budak yang bawu sahaja bertunang ni sangaaaaat rock! He3..=)


Me n Eira Jamil! Tahniah gak kat Eira coz da selamat bertunang ngan jejaka pilihan beliau.. ewahh! He3.. 


Bergambar sakan kat 'port owang bersukan'. Aku da lupa ape nama area nih. Taman PJK mungkin?? hahahhaa..=p


Kegilaan dowang ni lah yang buatkan aku sayang gila kat dowang. Sampai skang pun gila2 dowang masih 'kebal' bila jumpa2 balik..=)


Masing2 dah keletihan sebab matahari da semakin meninggi dan seterusnya menggoreng kulit kitaowang..=)


Aku nan Tash kat depan. belakang dari kiri Daus & Farid. BUDAK PALINNNNNNNG Bising kat sekolah tapi genius!


Pls say ' OOoooooo'. Ok! kami da abes sekolah! Oyyehh! Hahahhaa...


Dari depan Mira, Farid, AKU, Naz & Fish. Menunggu lama pun xkisah! Sebab gua ada kawan2 gua..=)


 To my Orangers Naz, Firdaus, Jenab, Fish, Tash, Mira & farid. Me LOVE LOVE LOVE u! Hope masing2 boley capai & berjaya dalam hidup masing2. Nanti kita buat reunion ya..=)

(MOOD: Asyik dengan kemeriahan zaman sekolah dengan orangers dulu..=p )



6 comments:

  1. nazratul dah bertunang.? lama tak dengar cerita dia.

    ReplyDelete
  2. waa..bestnye..kalau eira tak pindah konfom dah join grup nie kan?awesome la :)

    ReplyDelete
  3. Kak nadhira: Haah. azie pun bawu je dengar pasal cerita nih! ea buat mjlis nan family2 rapat n kecik2 je kot.. Eh? Akak bila lagiii....=)

    ReplyDelete
  4. Miss Eira: KAN? tapi apakan daya, eira da tinggalkan azie mase form2.. But yg bestnya kita saling cntact each other..=)

    ReplyDelete
  5. sgt jeless. ;) sbb da blah mase ni. hehe. naz da tunang? aduss. lagi jeles.. ;p hehe.

    ReplyDelete
  6. SYUE: Haah. azie pun bwu dapat tau. ea wut secara kecil2 kot. Tu pasal ramai owang xtau. nnti aie Jeles2kan Syue lagi.. hee.. =)

    ReplyDelete