Saturday, July 16, 2011

SMKDIY yang oweys diingati.. PART 1..

       

          Yeah! Gua kembali ke sekolah lagi! Ha3.. Dalam post ni, gua mau citew pasal sekolah menengah gua yang gua sangaaaaat sayang sebab disitulah tempat di mana gua mendapatkan ilmu pertapaan dan ilmu segala ilmu sampai gua berjaya jadi manusia yang penuh bermotivasi gituh.. Heeee..=)
          

         Menggeletar lutut mase 1st time menjejakkan kaki sowang2 mase hari pertama ke SMK Dato' Ibrahim Yaacob. Aku dah lah tak kenal sape2 pun! Aku intai punya intai bawu aku terjumpa beberapa muka2 yang aku kenal yang pernah satu sekolah rendah nan aku dulu.. Sempat gak bersembang2 bagai. He3.  Aku juga telah ditempatkan ke Tingkatan 1 Aman. Di situlah aku jumpa Siti Munirah yang merupakan 'penghuni' meja sebelah aku. Hee. So dari situ bawulah aku dikenalkan nan budak2 yang lepak kat pondok..=)


Aku xde dlm pix nih! Sebab gua photographer time nih! He3. Ni la ghupenye budak yang oweys memeriahkan hari2 aku mase aku form1..! Sumer budak ni genius2 belaka. Xcaya? Tanye mereka sendri.. Hee..=)

BELAKANG (kiri): Nadiah Hamizah, Ikin, Nadiah, Linda, Fatin, Shamin, Ain, Nisa
DEPAN (kiri): Aishah, Munirah, Syue , Amira Farhana 


            Heee. Well, mase form 1 aku telah diuar2kan oleh Cikgu Munirah yang ea mahu menghantar nama aku untuk berkhidmat sebagai pengawas sekolah. Eceh! Bunyi macam meriah kan? Dengan sokongan cikgu disiplin sekolah, En. Hazman yang masa tuh jadi cikgu subjek sejarah aku, aku pun menyahut cabaran! (Btw, En. Hazman selalu attack aku dengan soklan2 sejarah dalam kelas! Tu pasai ea kenal aku. ) Dalam kelas ea, aku xboley leka walau ckit pun! He3.

 
Tahun 2003. Ni ghupenye aku berpakaian pengawas sekolah. Btw, mase nih sumer barang2 termasuk beg n stationary aku beli warna biru..=p 


Aku yang kiri sekali tuh. Paling menyerlah kat situ sebab aku telah membirukan baju sendiri..=) 

           Jadi pengawas memang meriah sebab aku boley keluar rehat awal plus banyak betul meeting yang diadakan (means aku boley skip banyak kelas. He3. Jahat sunggoh aku nih..=p ). Aku juga berkuasa untuk mencatat name pelajar yang bersalah kt buku catatan. Ko ado? Haha3. Aku jugak aktif gila bersukan. Aktiviti padang & trek sumer aku nk try! Lagi lah menjadi2 aku tak masuk kelas. Ha3.  

             Mase form2 plak, aku dinaikkan ke kelas 2 sapphire (Kelas kedua dalam rank). Bukn nak kate aku pandai sangat. tapi pandai sikit tuh adolahh. Ewahh! pandai wut ayat manis kat cikgu aku pandailahh! ha3. Aku juga dinaikkan jawatan tertinggi dalam pengawas wut kali pertama dalam hidup aku. Aku telah dilantik menjadi setiausaha pengawas. Aku banyak kuar merayap/ bertugas nan assist ketua pengawas yang juga merupakan 'penghuni' meja sebelah aku. Aku nan Syue ternyata sekepala. Mana ade Syue, disitu ada gua! Dimana ada gua, Syue mesti ade.. Btw, jadi pengawas kena baca ikrar kat depan mase perhimpunan. Seumur hidup aku, aku berjaya 'SKIP' dari melakukan menda tersebut. Gua ade penyakit darah gemuruh lahh! Kesian SYUE (saje type name ni besau2) sebab ealah yang merajinkan' diri g depan pentas bace ikrar sowang2. He3..=p

See? Ini pix aku nan Syue kat dalam kelas. Kami bergabung tenaga bermaharajalela di sekolah..=)

Ni plak mase weall otw g 1 event. kalu xsilap aku, weall antara wakil pelajar/kelas untuk g 1 event kt PWTC. Heee..

Jeng2. Mira mungkin tak sangka aku ada simpan gambar pengawas ea! He3.. Tu dia kawan gua mase sekolah rendah lagi..=)

To Syue, me really2 mish u wokeyy! Hope berjaya nan bidang kewartawanan yang diceburi.. Me so proud of u lah! Hee..=)


Nampak tak gmbor ni mcm potret keluarga?? Hahahhaa.
Depan dari kiri: Syue, Mira, AKU & Naz
Belakang: Fish, Nazlia, fatin, Shamin & Liyana


Tu dia.... Weall paling SEMANGAT sambut merdeka mase sekolah dulu..! Mampu owang len nak meriah macam weall? hahahha



With Jenab. Juga merupakan kawan paling lama nan aku. Aku rapat nan ea mase sekolah rendah lagi.. Ctew sekolah rendah disimpan bersama2..=)


Jeng2.. Semua muslimah sejati.. Cantik2 letop2 sumer...=)




Yang ni aku xsure g mana. Akuaria KLCC kot? Hahahaa. Mase ni weall form3 (2005).

           Mase aku form 3, aku nan rela hati keluar dari pasukan pengawas. Dah xlarat dah aku nak teruskan jawatan tuh. Sebab makin lama tanggungjawab makin berat. Masa form 3 aku banyak jadi 'owang' sikit. hahahhaa. Aktiviti mengukur sekolah sudah lame gua tinggalkan. So aku banyaaaaak masa terluang kat dalam kelas n oweys lepak ngan kawan2 'pondok' yang lain. Pas PMR, Tu la last aku bersama2 nan kawan2 'pondok'. Dowang ramai pindah n masuk sekolah teknik. Malangnya aku tak ikut jejak langkah dowang walaupun aku dapat tawaran g Sekolah Teknik ERT Setapak. Gua lagi selesa di SMK dato Ibrahim yaacob.. Yang pasti kenangan form 4 n 5 lagi meriahh! Hee... =) 


(p/s: Nantikan Celoteh Part 2 ya..=p )





6 comments:

  1. haha.! azie simpan lagi pic2 tu. hehe. aduss. kenangan betoii. ;p jodoh azie dgn dato ibrahim yaacob sgt kuat. ;)

    ReplyDelete
  2. SYUE: Azie terbaca post kt belog Syue pasal sekolah ritu. Tu yg timbul idea nk kuarkn balik gmbar2 yg tersimpan. He3. azie dekah2 bace post syue ritu.. zmn sekolah sgt sweet..=)

    ReplyDelete
  3. Eee! i pon bru nak update sal zaman2 skolah! haha. tp i hold dulu. Bile dah berhadapan dpn blog, macam2 mok crite kan? Ishh, tgn makin laju menaip! Btw, miss alot kenangan kt FACT, ngn u, dak2 class CT 111, dan all TEKAian~ :)

    ReplyDelete
  4. waa..azie..de lagi pic lame tu..miss a lot la.pic kite dulu kne curi sebb de pic time skola eira smpn dlm dompet.tak sgka kne curik.sob..sob..nak pic skola dlu2 de x?sweet la..awak still egt kite love u lalink!

    ReplyDelete
  5. Iyda jame: Hahhahahaha. Comel kan bila ingat2 balik zmn sekolah! Ni pun i update lagi yg latest pasal zmn skolah. chect it out! ..=)

    ReplyDelete
  6. MISS EIRA: How can i forget u darla..=) u la owang pertama i kenal mase dalam kelas 1 Aman. n byk GILA tolong i..! Nanti azie godak lagi. Bagi emel. kalu ade, i'll give u then..=)

    ReplyDelete