Monday, July 18, 2011

BENCI yang SANGAT MEMBENCIKAN..!


           Aku boley JAMIN! Setiap makhluk bernama manusia kat muka bumi nih ade menda/perkara yang ea xsuka! xsuka! xsuka! So do i..=)


           Bercakap pasal menda yang aku tak suka, kat sini aku nak listkan 10 PERKARA yang paling aku MENCI MENGGILA-GILA. 


1- TAUGEH
----> Percayalah! Menda ni lah pemenang ranking pertama dalam carta menda/perkara paling aku benci! OMG! Aku sanggup xmakan mee (walau lapar!) sekiranya kehadiran menda ni ada kat pinggan. Aku tak tipu Menda ni BOLEY buat aku muntah/loya2. Nampak menda remeh kan? But, u shud tke it serious (mana tau owang yg kowang SUKER pun alah nan menda ni). Well, rupa2nya ramai orang yang tak suka sayur nih juga! Aku makan sayur, TAPI certain2 sayur jew. So, thanks a lot to MUMMY! Sebab ea je yang paham masalah terbesar aku nih. Maklumlah, sebelum ea masukkan taugeh dalam mee/mee hun, ea akan asingkan dulu bahagian aku. ME LOVE LOVE U MUMMY!


2- SI PENIPU
-----> WOW! Apa yang boley aku cakap pasal menda nih, aku da terlalu ramai jumpa owang cengginih. Depan cakap lain, belakang cakap lain. Adoi. Buat apa menipu kalu kita ade pilihan untuk 'tidak menipu' kan? Paling TAK BEST kalau kita tahu sesuatu dari mulut orang lain & bukan dari mulut si pelaku. HATE IT! Tipu2 nih boley jadi kes sentap menyentap walaupun hakikat sebenarnya aku seorang yang xsuka nak sentap2. Ade time kita boley menipu (untuk selamatkan keadaan). Tapi, jangan slalu buat ya! hu3


3- SI PENYEBAR FITNAH/ BACKSTAB
----> PERGH! Oweys gak aku berhadapan nan owang kategori nih. Ape aku boley cakap, menda ni nampak simple /remeh temeh. Tapi, bila da melarat- larat, kes ni akan jadi lebih BESAU! Berhadapan nan owang camnih, aku prefer untuk menyabarkan diri/ diam. Sebab aku tau, bila kita buat owang, kita akan kena LAGI TERUK. Kan elok if kita xyah terlalu ambil tau hal dalaman owang sangat? Ea idok?





4- SI GATAL LAGI MIANG
-----> Satu penyakit manusia yang aku TAK BOLEY nak BERKOMPROMI. Owang yang aku tak kenal langsung tapi RINGAN TANGAN nak sentuh aku sesukahati, maka owang tersebut memang akan termasuk dalam owang yang aku 'BLACKLIST'. Aku allergic nan sentuhan owang aku tak kenal. lagi satu bila owang ambil kesempatan o menyempatkan diri untuk 'pervert' aku. Boley buat aku naik angin!




5- SI KAKI PINJAM
-----> Aku LANGSUNG tak kisah if owang nak pinjam barang. Tapi, biarlah menda tuh dipulangkan dalam kondisi yang baik. Tapi, jangan sampai 'SEMUA' menda pun nak pinjam. Ea idok? PALINGGGGG aku pantang bila owang yang pinjam2 nih XRETI nak pulangkan balik apa yang dipinjam. Lagi mencabar keimanan apabila peminjam boley 'bantai' wut harta yang dipinjam sebagai hak milik kekal. OMG. Dashyat sunggoh owang cenggini!



6- PIMPLE
Haaaa. Aku yakin kehadiran 'JERAWATi' ni memang langsung 'TIDAK' dialu2kan untuk singgah ke muka sape2 pun! Kehadirannya ternyata membencikan! G la ambussss jauh2 wahai jerawati yang cantik rupawan....Heeee..=p






7- GELAP
-----> He3. Ni pun termasuk dalam menda aku tak suka. Berada di tempat yang terlampau gelap buatkan aku wase nervous tak tentu pasal. Thanks to MUMMY sebab benarkan saya untuk buka lampu titow sepanjang malam pada tiap2 hari. Kalu lampu wosak pun, ea lah owang yang akan tampil untuk setelkan masalah aku nih. Aku tak kisah kalu titow dalam keadaan gelap. Tp, biarlah ada 'sumber' cahaya walau sedikit..=)



8- MENUNGGU
----> satu menda kepantangan buat aku. Aku tak suka menunggu bagai owang gila lama2. Aku boley punctual. Tapi, once owang tuh lambat, aku plak akan lambat untuk nextime. Sebab aku tak suka menunggu..!







9- SI PENGACAU TIDUR
-----> Aku amat mementingkan titow yang berkualiti (at least 7 8 jam). Kehadiran owang yang tak paham bahasa memang 'sengaja' kacau aku titow memang boley buat aku naik angin n boley wut mood aku 'swing' dengan pantasnya. Nak kejut owang titow pun ada caranya. Tp, cara paling aku tak suka bila owang 'sentuh kaki' aku sesukahati. Agak2 nak kena 'free kick', silakanlah. HA3








10- HORROR MOVIE
------> Aku memang TAK GEMAR langsung & tak teringin langsung nak tengok ctew genre sebegini. Sebab aku tak nak rosakkan pemikiran aku ngan dunia seram2/tahyul ni. Baik aku tak yah amik tau langsung pasal hal nih..=)










(P/s: Apabila kita belajar untuk elakkan diri dari buat ape yang owang lain xsuka, owang tuh pun mesti akan buat menda yang sama.. =p  )



PESANAN: TO SYUHAIDAH, EIRA MOON, AMIRA FARHANA & IYDA JAME. AKU TERINGIN BEBENAR NAK TAU 10 PERKARA YANG KOWANG MENCI LAK..=)

2 comments:

  1. wahh..nama i di tag! nnti i update my belog yahh~ hehe. i baru perasan u update... hee :)
    nice! <3 it

    ReplyDelete