Friday, July 22, 2011

FeelThingsDeeply

        Almost 130am. Aku still lagi stuck dan melekat kat atas kerusi mgadap laptop. Aku pandang laptop lama2. Clueless. Bertemankan lampu bercahaya suram warna kemerah-merahan yang mummy tersayang berikan. Aku menulis post ini dalam perasaan yang sebal. Kusut. Gerimis berkocak2 dalam hati.

      Dah terlalu lama aku mendiamkan diri dari mnyentuh mengenai soal hati. Kesabaran di hati yang sampai satu tahap telah meletus bagai gunung berapi kerana menda2 yang tersimpan lama di hati. Mengeluarkan lava2 kebencian untuk kau. aku nak je bagi kau rase betapa sakitnya hati aku kat kau. Biar ko rase terbakar/ melecur sendiri nan lava yang kau ciptakan untuk aku. Tapi sapalah aku nak hancurkan kau kan?

       Aku xboley membenci kau yang banyak berjasa pada aku. Berada di sisi aku saat aku berhadapan nan situasi yang sukar. Mengadap tangisan/ kesusahan hati aku tanpa penat. Berkongsi duka lara di hati aku. Kau sabar melayan kerenah aku tanpa pertikaikan siapa aku. Kadang2 aku melecehkan kau pun, tapi kau tetap boley senyum. Bila aku sakit, kau datang berikan semangat. Bila aku blur, ko ada untuk explain-kan something.

         Kau ciptakan rasa cinta untuk aku. Kau ajar aku untuk merindui kau. Kau ajar aku untuk lebih tabah. Kau ajar aku supaya nampak lebih kuat di luaran w/pun hakikat aku sering diambil kesempatan oleh owang lain dari dalam. Kau blaja dengan kuat untuk memahami siapa aku. Walaupun, aku sentiasa tahu, aku mungkin tak sehebat mana-mana pompuan yang gilakan kau mungkin?

       U r such a wonderful person!! Tu lah perception aku terhadap kau bila kali pertama kita bertemu. But.. Sometimes u such a jerk. A liar..! Knapa ko ciptakan permainan dengan aku. Dimana, semakin lama aku semakin penat melihat kau? Kau.. hanyut..... Kau lupa janji2 kau. Kau dimata aku semakin jauhhh. Akhirnya.. kepenatan tuh bertukar jadi luka atau parut yang aku tak dapat nak decribe rasenya. Jangan salahkan aku yang pergi dulu dengan jawapan yang tak pasti.

        Pergilahh membawa diri kau. Ke tempat bernama ' Bahagia' yang ko dah cipta. Aku dah terlalu penat. Aku dah xde kekuatan. Dari jauh. Aku titipkan satu doa untuk kau agar kau jadi yang lebih baik. Bukan untuk aku. Tapi untuk owang lain. Aku pergi bukan sebab aku gagal. Tapi, aku memang tak ditakdirkan untuk kau..=)

         Mata dah berat. Wut can i say, semoga bahagia2 selalu. Dan aku pun boley teruskan hidup aku dengan serpihan semangat yang tinggal walau eanya sekadar 1%. Terima kasih sebab membenarkan aku mengenali engkau. Mengenali engkau, sekurang2nya membuatkan aku faham manusia seperti kau. 


        Emm. Aku sayangkan kau lebih dari owang2 yang kau rase sayangkan kau. Terlalu lebih. Aku tak boleh nak tulis betapa istimewanya ia. Lagi2 aku pun xselalu cakap yang aku sayang kau. Sebab ea rahsia hati aku. Sesusah mana aku buka hati untuk owang, tapi... ntahlahh! Sayangnya..  aku tak mampu nak bentukkan ea supaya jadi lebih indah seperti yang kau inginkan. Kan?


(MOOD: Aku jadi lebih tabah. Thanks for the lessons.. Akhirnya, BYE..!)

       

4 comments:

  1. NApe neh Azie??? ru okay...
    hm, malam neh adalah malam kita berduka.
    anyway, be strong yah babe...
    i sayangkn u. hee~ :p

    ReplyDelete
  2. Iyda Jame: Hahaha. malam smalam terlebey layan feeling la yunk. Coz i listened 1 song yg sgt touching. so i decide la nk buat post pasal hati.. Yup! Life must be go on..=)
    Me.. Also sayangkan u..=)

    ReplyDelete
  3. go! go! azie! ;) life must go on......

    ReplyDelete
  4. SYUE: Adoi. comelnya kawan aku ni bg semangat mmbina..=)

    ReplyDelete