Friday, June 10, 2011

Mengingati Tsunami

         

           Baru sahaja dapat mesej daripada staff tempat aku praktikal dahulu, Kak Zati yang sangat baik hati maklumkan aku yang pengembaraan kami dalam 'Mengingati Tsunami' bawu sahaja kuar kat Tv Hijrah! Aisehh! Sekian lama menunggu, finally dapat gak hasil kerja aku dan Kak Zati ke udara! Btw, aku telah bertungkus lumus jadi researcher untuk dapatkan maklumat2 dan telah set kan masa untuk sesi interview ngan orang-orang kuat yang turut wut research dalam bidang ni cam pihak meteorologi dan pihak UM. Semuanya bagi kejesama yang ohsemm pada aku! W/pun xdapat tengok siaran tuh (sebab sekarang merantau ke sarawak), tapi ni kira pencapaian besar aku gak selepas ekspedisi aku mengharungi hutan-hutan khas untuk shooting Hijrah-Orang asli yang sudah lame disiarkan pada awal2 tahun yang lalu (ada kat post2 aku yang lepas2)

           Kebanyakan shooting dibuat di Pulau Carey.  Doku nih memaparkan betapa pentingnya hutan paya bakau dalam melindungi serta untuk mengurangkan lagi hentaman tsunami ke penempatan manusia.. Aku dan beberapa crew termasuk bos telah naik bot nelayan dari perkampungan nelayan semata-mata untuk shoot hutan paya bakau. Wut can i say, laluan ke Pulau Carey tuh memang superb! Aku yang juga merupakan pencinta alam nih terpukau tengok ciptaan tuhan yang hebat! Marilah sama2 kita hargai alam kita..=)



PULAU CAREY
 Perjalanan menaiki bot nelayan ke sini ternyata tak menghampakan! Pulau nih cantik lagi.



Kak Zati banyak membantu aku lebih2 lagi bab interview owang! Azie paling suka bekerja nan Kak Zati! Guwau2 but keje jalan! he3..=)



Merakamkan senja di Pulau Careyy.. Speechless!



Cantik sunggoh ciptaan Tuhan.. Sumpah windu nak menikmati lagi keindahan nihh!


P/s: Suka buat kerja-kerja lasak camnih! Berlasak2 sambil cuci mata tengok ciptaan Tuhan..=)



2 comments:

  1. bestnye la buat keje cam azie ni. ;)

    ReplyDelete
  2. Syue: Haruslahh! Seronok gila jadi broadcast journalist..=)

    ReplyDelete